====== readed papers ====== * R.G. Ofek and H.H. Cohen-Or, **“Seamless Montage for Texturing Models”**. EG2010 * 13.4.2010 * texturace * bezešvé vytváření textur založené na MRF - dvě kritéria, kvalita texturovaného trojúhelníku (integerace gradientů) a druhým kritériem je difference sousedních pixelů texturovacích trojúhelníků v prostoru modelu. Snaží se s trojúhelníky "kvrdlat" o pár pixelů v prostoru textury, tak aby minimalizovali druhé kritérium při zachování max. kvality = 1. kritérium. Využívají 3-level pyramidu, takže s trojúhelníkem kvrdlají o +-64pixelů. funguje velmi dobře, problémy vyvstávají u textur s vyssími frekvencemi. * J. Y Oh, W. Stuerzlinger, and J. Danahy, “**Comparing sesame and sketching on paper for conceptual 3d design**,” in EG Workshop on Sketch-Based Interfaces and Modeling, 2005, 81–87. * 1.4.2010 * sketch based interface, CoVID * porovnání sketch 3D modeláře s normálním způsobem skicování na papíře z pohledu architektů v prvotním záměru návrhu budovy. Vychází jim, že jejich UI je dostatečně sketch na to aby jej mohli architekti používat místo papíru, že jim umožňuje dokonce vetší volnost a více popouští uzdu kreativitě. použili 6 testerů z architektury. jejich systém (SESAME) je ke stažení * A. Shesh and B. Chen, **“Smartpaper: An interactive and user friendly sketching system”**, Computer Graphics Forum, 2004, pp. 301–310. * 30.3.2010 * sketch based interface * * D.G. Aliaga, P.A. Rosen, and D.R. Bekins, **“Style grammars for interactive visualization of architecture”**, IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, vol. 13, 2007, pp. 786–797. * březen 2010 * image based modeling, grammar generation * články citující: * S.N. Sinha, D. Steedly, R. Szeliski, M. Agrawala, and M. Pollefeys, **“Interactive 3D architectural modeling from unordered photo collections”**, ACM Transactions on Graphics, vol. 27, 2008, p. 1. - //čistě modelování// * C.A. Aliaga and B. Beneš, **“Building Reconstruction using Manhattan-World Grammars”**. - //fitují generované budovy do obrázku// * Guo Wu, et al., **A Hybrid Modeling Method of Chinese Ancient Architecture** - //fitují generované budovy do obrázku// * S. Becker and N. Haala, **“Grammar Supported Facade Reconstruction from Mobile LIDAR Mapping”**, 2009. - //fitují generované budovy do obrázku// * Jan Soukal - Automatická tvorba budov - diplomka - Masarykova univerzita - //přehled o výrobě dat a generování měst z nich// * S.N. Sinha, D. Steedly, R. Szeliski, M. Agrawala, and M. Pollefeys, **“Interactive 3D architectural modeling from unordered photo collections”**, ACM Transactions on Graphics, vol. 27, 2008, p. 1. * listopad 2009 * "sketch" image - based modeling * práce založená na detekci hran v obraze, uživatel vytváří hrany ploch - tyto hrany se snapují na detekované hrany v obrázku. dle vzniklé plochy v obraze provedou segmentaci pointcloudu a plochu fitnou ve 3D * //prozatím největší konkurent mého přístupu//