====== MVR ====== 3D modelování a virtuální realita: [[http://service.felk.cvut.cz/courses/Y36MVR/|service - stránky předmětu]], [[http://eduweb.fel.cvut.cz/courses/A7B39MVR/|eduweb - stránky předmětu]] k čemu je dobré VRML ? * rychlé vizualizace bez nutnosti implementace mnoha věcí v openGL nebo DirectX (máte zdarma vykreslování, skládání transformací, interakci, animaci, skriptovací jazyk) * můžete komukoliv poslat vaši vizi z 3D modeláře nebo ji umístit na web * scéna ve VRML není závislá na koncovém zařízení, můžete ji pustit na obyčejném monitoru, na auto-stereoskopickém monitoru, na všech druzích pasivní i aktivní stereo-projekce a všech druhů multi-projekcí (CAVE) bez nutnosti napsat jedinou řádku kódu navíc. * zkuste si ve webovém prohlížeči zobrazit milión texturovaných trojúhelníků pomocí jiné technologie, viz [[http://www.praha.eu/jnp/cz/home/mapy/langweil/index.html|Langweilův model Prahy on-line]] ===== poznámky k cvičení ===== * pá, 15.10.2010, 7:30 * ukázka použití uzlu inline, jednotlivé kusy nábytku se načítají z //cela_scena/bar.wrl//{{:cs:members:sedlad1:vyuka:ukazka_inline.zip|}} - pozor, skládání transformací a ukázka v bar.wrl není úplně správně, neberte to jako šablonu, pouze jako ukázku použití inline uzlu. * měření snímkové rychlosti - v Cortoně, se povoluje zobrazení FPS v nastavení prohlížeče. V BS contactu se skrývá pod klávesou F7. * zkopírování Viewpointu do schránky: BS contact, Shift+F8