====== EKO Gymnázium Poděbrady ====== Tato je pracovní stránka věnovaná možnostem společné výuky středoškolského oboru Multimediální tvorba na soukromém [[http://www.ekopodebrady.cz/|EKO Gymnáziu Poděbrady]]. **Vstupní podklady:** - {{:cs:study:rvp-8241m17-multimedialni-tvorba.pdf|RVP (Rámcový vzdělávací program)}} Multimediální tvorba (z MŠMT). - {{:cs:study:zapis_pracovni-schuzka_mv-praha_04022011.doc|Zápis z jednání}} mezi ředitelem gymnázia (Z. Lukavec) a zástupci FEL (R. Berka, J. Žára), 4.2.11 - {{:cs:study:ekogymnaziumpodebrady:zapis-21-3-eko.pdf|Zápis z jednání}} mezi ředitelem gymnázia a pedagogy z FEL, 21.3.11 - [[cs:study:ekogymnaziumpodebrady:ucebni_plan_mt|Návrh učebního plánu Multimediální tvorba]], Z. Lukavec, 23.3.11 ===== Pracovní schůzky ===== | PÁ, 18.2.11, 9:00-10:00 | Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB ([[http://dcgi.felk.cvut.cz/members/zara/head/planek.html#puda|KN:E-409]]) | | PÁ, 4.3.11, 9:00-11:00 | Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB ([[http://dcgi.felk.cvut.cz/members/zara/head/planek.html#puda|KN:E-409]]) | ^ PO, 21.3.11, 9:00-10:30 ^ Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB ([[http://dcgi.felk.cvut.cz/members/zara/head/planek.html#puda|KN:E-409]])\\ - schůzka s ředitelem gymnázia Lukavcem ^ ==== Úkoly ==== * Zmapovat osnovy existujících SŠ předmětů z vybraných odborností, vytvořit hrubý nástin obsahu "našich" předmětů a nahrát jej do tabulky níže.\\ //Zodpovídá:// šéf přípravného týmu (v tabulce níže je uveden tučně) ^ Předmět ^ Přípravný tým ^ Výsledné materiály ^ | Programování | **Vítek**| ... | | Video | **Berka**, Bernas | [[tudy]] | | Foto | **Páta** | ... | | Audio | **Bernas**, Rund, Sporka | ... | | Grafika | **Čmolík**, Sloup | [[https://docs.google.com/document/d/1nMZKs-1NfbwqDoY9UUZomUBxxDDyze_RY3khZ2a47XM/edit?hl=en&authkey=CK6c3NUE|Shrnutí vybraných škol]] | | Výtvarka | **Svobodová**, Sýkora | ... | | Sítě, web | **Kubr**, Vítek | ... | **Poznámka:**\\ Ředitel Lukavec zmínil následující SŠ s podobným zaměřením - [[http://eduso.cz/|SOŠ multimediální a propagační tvorby]] Praha 4 Chodov, [[http://www.susg.cz/|VOŠ/SUŠ grafická]] Jihlava, [[http://www.spso.cz/|SOŠ designu a tvorby]] Prostějov, [[http://www.skolamichael.cz/|SŠ reklamní tvorby]] Michael, [[http://sosp.educanet.cz/projekt/|SOŠ EDUCAnet]] Pardubice. ===== Otázky k diskusi ===== === A. Otázky pro nás === - **Q**: Budeme jezdit na výuku do Poděbrad?\\ **A**: Viz tabulka dole. - **Q**: Budeme učit studenty z Poděbrad ve vybraný den v učebnách FEL ČVUT v Praze?\\ **A**: Viz tabulka dole. - **Q**: Navrhneme kurzy pro SŠ učitele, kteří pak odučí studenty sami?\\ **A**: Viz tabulka dole. - **Q**: Jakou definovat náplň předmětů, která nebude "vykrádat" naše vlastní VŠ předměty a přitom zaujme studenty z Poděbrad?\\ **A**: Problém není tak palčivý. Jednak neuškodí zopakovat si látku opět na VŠ, jednak mohou studenti v ušetřeném čase pořádně studovat další předměty. - **Q**: Počítačové sítě - skoro nikde se na SŠ neučí. Chceme je učit?\\ **A**: Něco by to chtělo v rámci výuky webu a mobilních aplikací! - **Q**:Chceme učit programování? Mnozí studenti z něj mají děs!\\ **A**: Programování ano, ale ne v klasické podobě, nýbrž na úrovni skriptování či minima potřebného pro tvorbu ve Flashi. - Další pedagogové/lidé z praxe zapojitelní do výuky/přípravy? === B. Otázky pro pana Lukavce === - **Q**: Mohou VŠ pedagogové bez pedagogického minima učit SŠ studenty?\\ **A**: V zásadě ano, z hlediska školy není žádný problém, bohužel školní inspekce posuzuje paradoxně tyto pracovníky jako neaprobované. - **Q**: Které odborné předměty budou zkoušeny u maturity? Kdo to rozhodne?\\ **A**: Odborné předměty se týkají profilové části maturitní zkoušky, jejíž složení a rozsah určuje ředitel školy. Nejedná se tedy o zkoušku státní. - **Q**: Jak bude zajištěna bezpečnost (a s ní související právní otázky) nezletilých studentů při výuce v Praze?\\ **A**: Tuto otázku je nutné propracovat ve vazbě na školskou legislativu. Z mého pohledu jen základní informace: Výuka by začínala v Praze na místě a zde také skončila. Týkala by se až 3. a 4. ročníku, tj. ve většině dnes již zletilých žáků. Za bezpečnost žáků v průběhu výuky zodpovídá učitel. Věřím, že za dva roky se podaří vybavit školu tak, abychom pro výuku využívali jen specializovaná pracoviště, která v Poděbradech nebudou. Více asi osobně. - **Q**: Zajistíte finanční prostředky na přípravu předmětů? V jaké výši? Potřebujeme jasnou představu o financování týmu pedagogů z FEL, kteří budou připravovat výuku. (**Poznámka** Adama Sporky: existují různé možnosti - Operační program Vzdělání pro konkurenceschopnost. Výzva Středočeského kraje. Apod.)\\ **A**: Ve středu tento týden jsem podal na MŠMT ČR individuální projekt, který by měl řešit nejen financování pracovníků, ale i zařízení pro multimediální tvorbu. Projekt je na 36 měsíců. Věřím, že bude úspěšný, protože je velmi inovativní (musím se pochválit alespoň sám :-) ). Zatím bychom řešili spolupráci dohodou o provedení práce. Výše by záležela na vzájemné dohodě a samozřejmě na množství odvedené práce. Více osobně. - **Q**: Co je v tomto oboru již personálně zajištěno? Potřebujeme znát konkrétní odborné předměty a jejich osnovy, zabezpečené ze strany gymnázia - nejlépe se jmény pedagogů, s nimiž budeme diskutovat náplň dalších odborných předmětů. Je k dispozici podrobnější učební plán jako např. na [[http://www.ekopodebrady.cz/ekogymnazium/pro-studenty-rodice/ucebni-plan-2009/2010/ucebni-plan-2010-2011.html|http://www.ekopodebrady.cz/ekogymnazium/pro-studenty-rodice/ucebni-plan-2009/2010/ucebni-plan-2010-2011.html]]? \\ **A**: Vygenerování odborných předmětů je úkol naší pracovní skupiny. Sám přednesu určitý návrh ve vazbě na předložený projekt. Musí jednoznačně vycházet z rámcového vzdělávacího programu pro studijní obor Multimediální tvorba. Zde je i uvedeno učivo v minimálním rozsahu, které musí být probíráno. Učivo jednotlivých vygenerovaných odborných předmětů je právě náplní spolupráce s jednotlivými Vašimi spolupracovníky. Výtvarnou složku oboru mám již hotovou a personálně ošetřenou. - **Q**: Zůstane název obecný (Multimediální tvorba) nebo dojde k zúžení/zpřesnění? Doporučujeme zpřesnit. Současně upozorňujeme na problém uměleckého zaměření, které není hlavním tématem na ČVUT.\\ **A**: Název vzdělávacího (studijního) oboru musí být zachován, neboť jej má škola zaregistrovaný (akreditovaný) na MŠMT. U středních škol nelze blíže obor specifikovat. Vnitřně bude členěn na "technicko-technologický" a na "výtvarný". Prvně jmenované zaměření je předmětem naší spolupráce. - **Q**: Jak a kde realizovat (týdenní) odborné praxe?\\ **A**: Obecně dáváme žákům volnost při výběru firem. Jen v případě, že si žádnou firmu neseženou, máme v záloze námi vybrané organizace. - **Q**: Bude využit pojem EKO i v tomto programu? Pokud ano, jak?\\ **A**: I do tohoto oboru bude nutné vnést komponentu udržitelného rozvoje. Více na místě. Do budoucna chci změnit název školy na EKO Gymnázium a Střední odborná škola multimediálních studií. - **Q**: Kdo je styčnou osobou z gymnázia pro tento obor z odborného/pedagogického hlediska? Byli bychom rádi, kdyby se tento pedagog zúčastnil schůzky 21.3.11. \\ **A**: Zatím jsem to já ... ===== NEWS: ===== * K talentovým zkouškám se v roce 2011 dostavilo 28 zájemců a 24 z nich bylo předběžně přijato ke studiu v oboru Multimediální tvorba od šk. roku 2011/2012. * Odborná výuka se bude odehrávat ve 3. a 4. ročníku. Bude tedy zahájena na podzim 2013. ===== Abecední seznam potenciálních pedagogů ze strany FEL: ===== Rozsah spolupráce s gymnáziem byl pracovně definován stupnicí (s předpokladem, že kdo zvládá nižší číslo na stupnici, zvládne i vyšší) : * 1 = jezdí učit na gymnázium v Poděbradech * 2 = učí studenty z Poděbrad na FEL v Praze * 3 = odborně vede a připravuje středoškolské pedagogy z Poděbrad v Praze ^ jméno ^ FEL mail ^ odbornost ^ rozsah ^ | Roman Berka | berka | DVD, multimédia, VR | 2 | | Martin Bernas | bernas | audiovizuální technika | občas 1 | | Ladislav Čmolík | cmolikl | multimedia, grafika | 2 | | Jan Kubr | kubr | počítačové sítě | občas 1 | | Petr Páta | pata | obrazová technika | 1 | | František Rund | xrund | zvuk, studiová technika | 2 | | Jaroslav Sloup | sloup | grafika | 2 | | David Sedláček | sedlad1 | grafika, VR, 3D modelování | občas 1| | Adam J. Sporka | sporkaa | zvuk, **???** | **???** | | Lucie Svobodová | lucie@auropla.net | kresba, grafika | občas 2| | Ondřej Sýkora | o.syka@yahoo.com | kresba, grafika | 1 | | Stanislav Vítek | viteks | stereovideo, obrazová technika | občas 1 | | Jiří Žára | zara | grafika, VR | 3 | ^ ... ^ ... ^ ... ^ ... ^