====== Intermediální tvorba a technologie ====== | {{:all:members:fullsize:berka-right.jpg?nolink&100|Ing. Roman Berka, Ph.D.}} ^ Vyučující | [[:cs:members:berka|Ing. Roman Berka, Ph.D.]] | __ ^ Rozvrhy | [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/01/86/p18604.html|X39ITT]] | | ::: ^ Zakončení | KZ | ::: ^ Web | [[http://www2.iim.cz//?id=110&lang=0#node|X39ITT]] | | ::: ^ Kredity | 4 | ::: ^ Rozsah výuky | 2 + 2 | | ::: ^ Semestr | Z + L | ::: ^ Typ předmětu | [[http://www.feld.cvut.cz/education/bk/role.html#S|S]] | {{gallery>all:study:courses:itt?*pic*?crop }} ====== Anotace ====== Předmět je společně organizován uměleckými a technickými školami (AMU a ČVUT). Cílem předmětu je vytvoření jedné z mezioborových platforem, která zpřístupní rozhraní technologie a tvorby v oblasti multimédií a dalších oblastí umělecké tvorby a nabídne studentům z oblastí techniky a umění základní orientaci v možnostech, pojmech a přístupech, s nimiž pracuje vždy ta ?druhá strana?. Optimálním cílem bude vytvoření kooperujících týmů a vznik konceptů a projektů, z nichž některé bude možné v letním semestru realizovat v rámci další části - Intermediálni tvorba a technologie II. Technické vybavení AMU média laboratoře a MuLabu (multimediální laboratoř na KP FEL) je k dispozici studentům zapsaným v kurzu Intermediální tvorba a technologie v režimu, který bude specifikován po zahájení přednášek. ====== Osnovy přednášek ====== 1. Úvod, seznámení s obsahem a cíli předmětu. \\ 2. Ukázky současných trendů počítačového umění. \\ 3. Umění a virtuální realita - úvod do problematiky interaktivních uměleckých instalací ve spojení s VR a 3D. \\ 4. Technologie uměleckého zpracování obrazu. \\ 5. 3D Studio MAX 6 - základy modelování v systému 3DS MAX 6. \\ 6. VRML - interaktivní prvky jazyka, přehled možností dynamiky a interakce ve VRML. \\ 7. Základy teorie osvětlení. \\ 8. Principy kreativních úprav TV obrazu. \\ 9. Zvuk - syntéza zvuků a ukázky možností. \\ 10. Základy teorie vizuálního vnímání, optické klamy,ukázky důsledků, metody hodnocení kvality dig. obrázků. \\ 11. Demoscéna - práce s digitálním obrazem a hudbou v reáném čase. \\ 12. Práce na závěrečném projektu. \\ 13. Prezentace vybraných studentských projektů. \\ ====== Osnovy cvičení ====== 1. Seznámení s předmětem. \\ 2. Základy estetiky - barvy, typografie, web design. \\ 3. Technologie pro umění - přehled některých technických možností využitelných v umění, VR, 3D. \\ 4. Režie a produkce interaktivního videa. \\ 5. Modelování a export VRML v systému 3DS MAX 6. \\ 6. VRML - ukázky a první realizace projektů 3D, workshop VRML. \\ 7. Osvětlování ? praktické cvičení. \\ 8. Techniky zpracování TV obrazu. \\ 9. Zvuk - zvukové prostředí a softwary. \\ 10. Nefotorealistické zobrazování ? ukázky. \\ 11. Konzultace k závěrečnému projektu. \\ 12. Konzultace k závěrečnému projektu. \\ 13. Odevzdání závěrečného projektu. \\ ====== Literatura ====== 1. Marshall, J. J. And Saeed, Z.: After Effects 5 Bible, Wiley Publishing, Inc., 2002 \\