====== Kurz multimedálních aplikací ====== | {{:all:members:fullsize:sedlad1-right.jpg?nolink&100|Ing. David Sedláček}} ^ Vyučující | [[:cs:members:sedlad1|Ing. David Sedláček]] | __ ^ Rozvrhy | [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/14/00/p1400906.html|A7B39KMA]], [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/11/89/p11892804.html|Y39KMA]] | | ::: ^ Zakončení | KZ | ::: ^ Web | [[http://service.felk.cvut.cz/courses/Y36KMA|Y39KMA]] | | ::: ^ Kredity | 6 | ::: ^ Rozsah výuky | 0 + 4 | | ::: ^ Semestr | L | ::: ^ Typ předmětu | [[http://www.feld.cvut.cz/education/bk/role.html#V|V]] | {{gallery>all:study:courses:kma?*pic* }} ====== Anotace ====== Předmět je navržen jako kurz aktuálně zvoleného programu používaného v praxi, v současnosti program Maya. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální aplikace. {{gallery>all:study:courses:kma?*slide* }} ====== Osnovy přednášek ====== - Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy. - Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy. - Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy. - Subdividion, modelování postupným dělením. - NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model. - NURBS - pokročilejší operace. - Texturování, světlo. - Rendering. - Animace pomocí kanálů, principy. - Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy. - Částicové systémy, mechanika. - Fluidní dynamika. - Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy. ====== Osnovy cvičení ====== - Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy. - Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy. - Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy. - Subdividion, modelování postupným dělením. - NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model. - NURBS - pokročilejší operace. - Texturování, světlo. - Rendering. - Animace pomocí kanálů, principy. - Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy. - Částicové systémy, mechanika. - Fluidní dynamika. - Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy. ====== Literatura ====== - Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003. - Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003.