====== Multimédia a počítačová animace ====== | {{:all:members:fullsize:berka-right.jpg?nolink&100|Ing. Roman Berka Ph.D.}} ^ Vyučující | [[:cs:members:berka|Ing. Roman Berka Ph.D.]] | __ ^ Rozvrhy | [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/12/58/p12588004.html|A4M39MMA]], [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/11/61/p11618504.html|X39MMA]] | | ::: ^ Zakončení | Z + Zk | ::: ^ Web | [[http://service.felk.cvut.cz/courses/X36MMA/|X39MMA]] | | ::: ^ Kredity | 6 | ::: ^ Rozsah výuky | 2 + 2 | | ::: ^ Semestr | Z | ::: ^ Typ předmětu | [[http://www.feld.cvut.cz/education/bk/role.html#S|S]] | {{gallery>all:study:courses:mma?*pic* }} ====== Anotace ====== Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled současných problémů v oblasti počítačové animace. Porozumí jak rastrové animaci (převážně zpracování video sekvencí), tak i vektorové animaci a principům a algoritmům pro modelování pohybu a řízení vektorově reprezentovaných animovaných objektů. {{gallery>all:study:courses:mma?*slide* }} ====== Osnovy přednášek ====== 1. Seznámení s předmětem, datové formáty \\ 2. Editace videa a základní techniky střihu \\ 3. Technologie a standardy pro DVD \\ 4. Stereoskopie \\ 5. Zvuk \\ 6. Syntéza a zpracování zvuku I \\ 7. Syntéza a zpracování zvuku II \\ 8. Vektorová animace, inverzní kinematika \\ 9. Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP \\ 10. Dynamika, částicové systémy \\ 11. Modelování šatů \\ 12. Modelování a animace lidské tváře \\ 13. Často užívané algoritmy pro počítačovou animaci \\ ====== Osnovy cvičení ====== 1. Seznámení s tématy projektů a jejich zadání \\ 2. Konzultace k zadání projektu \\ 3. Práce na projektu \\ 4. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 1 \\ 5. Práce na projektu \\ 6. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 2 \\ 7. Práce na projektu \\ 8. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 3 \\ 9. Práce na projektu \\ 10. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 4 \\ 11. Práce na projektu \\ 12. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 5 \\ 13. Odevzdání projektu \\ 14. Zápočet \\ ====== Literatura ====== 1. Blinn, J. Jim Blinn Corner Dirty Pixels. Morgan Kaufmann, 1998. \\ 2. Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000. \\ 3. Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering Techniques. Addison-Wesley Professional, 1992.\\ 4. Lectures on Physics. http://www.feynmanlectures.info/ \\ 5. Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53 \\ 6. Reddy, M. Perceptually Modulated Level of Detail for Virtual \\ Environments, PhD thesis, University of Edinburgh, 1997. \\