====== Návrh uživatelského rozhraní ====== | {{:all:members:fullsize:slavik-right.jpg?nolink&100|Prof. Ing. Pavel Slavík, CSc.}} ^ Vyučující | [[:cs:members:slavik|Prof. Ing. Pavel Slavík, CSc.]] | __ ^ Rozvrhy | [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/12/58/p12587704.html|A4M39NUR]], [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/11/47/p11473504.html|X39NUR]] | | ::: ^ Zakončení | Z + Zk | ::: ^ Web | [[http://nur.felk.cvut.cz/|A4M39NUR]] | | ::: ^ Kredity | 6 | ::: ^ Rozsah výuky | 2 + 2 | | ::: ^ Semestr | Z | ::: ^ Typ předmětu | [[http://www.feld.cvut.cz/education/bk/role.html#PO|PO]] | ====== Anotace ====== Studenti se v rámci předmětu seznámí hlouběji s teoretickými základy návrhu a vyhodnocování uživatelských rozhraní. Bude prezentováno široké spektrum formálních metod popisu uživatelských rozhraní a modelů uživatele. Zvládnutím těchto prostředků získají studenti základ jak pro praktické činnosti při návrhu a vyhodnocování uživatelských rozhraní tak i pro samostatnou výzkumnou činnost v daném oboru. {{gallery>all:study:courses:nur?*slide* }} ====== Osnovy přednášek ====== - Úvod do problematiky uživatelských rozhraní. Proces návrhu UI. Metodika UCD. - Uživatelský výzkum. Realizace uživatelského výzkumu za účelem získání uživatelských požadavků. [Jakub Franc, AVG] - Formální popis UI a modely UI: HTA, storyboard, CTT, interakční styly. - Prototypování I - Design studio. [Adam Fendrych, Česká televize] - Prototypování II - LoFi prototypy - Prototypování III - HiFi prototypy. Formativní vyhodnocení designu UI. - Fromální popis UI a modely UI: STN, Flow chart, Petriho sítě, JSD. - Vizuální percepce a design. - Psychologické aspekty: KLM, GOMS, paměť, Fittsův zákon. - Psychologické aspekty: Uživatelské modely, MHP, Hicksův zákon. - Mentální modely a architektury. - Inteligentní UI. - Trendy v HCI - novinky z CHI konference. - REZERVA ====== Osnovy cvičení ====== - Představení semestrálních projektů. - Zadání semestrálních prací, úvodní konzultace. - Uživatelský výzkum - příprava na D1 (rozhovory, popis problému). - Domácí práce na semestrálním projektu. - Analýza problému - příprava na D2 (analýza uživatelských potřeb, HTA, storyboard, atd.). - Domácí práce na semestrálním projektu. - Low-Fidelity prototypování - příprava na D3 (LoFi prototyp a evaluace). - Mid/High-Fidelity prototypování - příprava na D4 (Mid/HiFi prototyp). - Domácí práce na semestrálním projektu. - Prezentace nejlepších LoFi prototypů. - Domácí práce na semestrálním projektu. - Domácí práce na semestrálním projektu. - Odevzdání semestrálních prací - D4. - Zápočet. ====== Literatura ====== - Cooper, A., Reimann, R., Cronin, D. About Faces 3: The Essentials of Interaction Design. Wiley Publishing, 2007. - Shneiderman, B., Plaisant, C. Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (4th Edition). Addison Wesley, 2004. - Galitz, W. O. The Essential Guide to User Interface Design. Wiley, 2002. - Ware, C. Visual Thinking for Design, Morgan Kaufmann, 2008. - Benyon, D., Turner, P., Turner, S. Designing Interactive Systems. Addison Wesley, 2005. - Snyder, C. Paper prototyping. Morgan Kaufmann, 2003. - Pruitt, J., Adlin, T. The Persona Lifecycle. Morgan Kaufmann, 2006 - Nielsen, J. Usability Engineering. Morgan Kaufmann, 1993. - Preece, J., Rogers, Y., Sharp, H., Benyon, D., Holland, S., Carey, T. Human-Computer Interaction: Concepts And Design. Addison Wesley, 1994.