====== Principy tvorby mobilních aplikací ====== | {{:all:members:fullsize:xmikovec-right.jpg?nolink&100|Ing. Zdeněk Míkovec, Ph.D.}} ^ Vyučující | [[:cs:members:xmikovec|Ing. Zdeněk Míkovec, Ph.D.]] | __ ^ Rozvrhy | [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/13/99/p1399506.html|A7B39PDA]], [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/13/47/p1347506.html|A4B39PDA]], \\ [[http://www.feld.cvut.cz/education/bk/predmety/11/89/p11892404.html|Y39PDA]] | | ::: ^ Zakončení | Z + Zk | ::: ^ Web | [[http://pda.felk.cvut.cz/|39PDA]] | | ::: ^ Kredity | 6 | ::: ^ Rozsah výuky | 2 + 2 | | ::: ^ Semestr | Z | ::: ^ Typ předmětu | [[http://www.feld.cvut.cz/education/bk/role.html#V|V]] | ====== Anotace ====== Absolvent předmětu získá přehled o vlastnostech a limitech mobilních technologií. Seznámí se s principy návrhu mobilních aplikací . Výklad je zaměřen na specifické problémy spojené s omezeními a novými vlastnostmi mobilních zařízení, nasazením mobilních zařízení v terénu a využití webových služeb. {{gallery>all:study:courses:pda?*slide*&crop }} ====== Osnovy přednášek ====== A. Principy návrhu - Využití obrazovky - malá obrazovka, orientace, flexibilní uživatelská rozhraní - seskupování informace, prezentace informace v seznamech - balení informace - scrolovací mechanizmy - Uživatelská interakce - řešení uživatelského vstupu (vstupní zařízení, vstupní metody, minimalizace vstupu textu) - přímé označování objektů (problémy dotykové obrazovky - mouse over, otevřít vs. vybrat) - multimodální interakce - Návrh obecně - pravidla návrhu UI (guidelines) - podivné chování aplikací v mobilním prostředí - Využití kontextu - řešení častých změn kontextu - využití rozličných parametrů kontextu - uživatelská rozhraní řízená kontextem - jak zvýšit efektivitu, přesnost a jednoduchost - Testování použitelnosti v mobilním prostředí B. Vývoj - Java ME - Android OS - WP7 C. Mobilní technologie - bezdrátová komunikace (WiFi, Bluetooth, GPS, GSM) - speciální interakční metody (akcelerometry, gyroskopy, vibrace, kompas, blikající kontrolky, haptická gesta) ====== Osnovy cvičení ====== - Přiřazení semestrálních prací, příklady, podmínky udělení zápočtu - Odevzdání [D1], příprava na [D2] - popis problému - Odevzdání [D2], příprava na [D3] - design I - Zhodnocení [D2], příprava na [D3] - design I - Individuální práce na projektu, metody testování (EE, CW, uživateslký test) - Konzultace k [D3] - prototyp a evaluace - Odevzdání [D3], individuální práce na projektu - Zhodnocení [D3] - Individuální práce na projektu - Prezentace [P1] - prototyp a evaluace [D3] - Individuální práce na projektu - Odevzdán [D4], prezentace finálního designu II [D4] - Prezentace finálního designu II [D4] - Zápočet ====== Literatura ====== - Jones M.,Marsden G. Mobile Interaction Design, Wiley, 2006 (principy, příklady, cvičení - 10 ks v knihovně) - Weiss S. Handheld usability, Wiley, 2002 - Cooper A., Reimann R., Vronin D. About Faces - The Essentials of Interaction Design, Wiley, 2007