====== Počítačové hry a animace ====== | {{:all:members:fullsize:bittner-center.jpg?nolink&100|Doc. Ing. Jiří Bittner }} ^ Vyučující | [[:cs:members:bittner|Doc. Ing. Jiří Bittner ]] | __ ^ Rozvrh | [[https://www.feld.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/predmety/14/00/p1400506.html|A7B39PHA]] | | ::: ^ Zakončení | Z + Zk | ::: ^ Web | [[http://service.felk.cvut.cz/courses/Y36PHA/|Y39PHA]] | | ::: ^ Kredity | 4 | ::: ^ Rozsah výuky | 2 + 2 | | ::: ^ Semestr | Z | ::: ^ Typ předmětu | [[http://www.feld.cvut.cz/education/bk/role.html#Z|Z]] | {{gallery>all:study:courses:pha?*pic*?crop }} ====== Anotace ====== Studenti získají orientaci v typických problémech, se kterými se lze setkat při programování počítačových her. Seznámí se například s technikami reprezentace, zobrazení a animace 3D modelů, detekce kolizí nebo programování grafických karet. Na cvičení si v týmech projdou tvorbou počítačové hry: od sepsání konceptu a design dokumentu přes její programování až po prezentace odborné porotě. Na cvičeních je využívána sada nástrojů Microsoft XNA. {{gallery>all:study:courses:pha?*slide* }} ====== Osnovy přednášek ====== 1. Úvodní přednáška, systém hodnocení, cvičení \\ 2. Design dokument \\ 3. 3DS Max, Maya, Softimage XSI, Blender 3D \\ 4. Kvaterniony a interpolace \\ 5. Reprezentace 3D modelu \\ 6. Hierarchická (skeletální) animace \\ 7. Animace kostry, inverzní kinematika \\ 8. Statická detekce kolizí \\ 9. Další metody detekce kolizí \\ 10. Programování GPU \\ 11. Programování GPU II \\ 12. Animační křivky \\ 13. Zvaná přednáška \\ 14. Rezerva / Zvaná přednáška \\ ====== Osnovy cvičení ====== 1. Rozdělení do týmů, Úvod do C#, XBOX 360 \\ 2. XNA 1: Základní koncepty, herní smyčka, 2D GUI \\ 3. XNA 2: Vstup od uživatele, Content, 3D modely \\ 4. Prezentace konceptu a design dokumentu \\ 5. XNA 3: Transformace, Kamera, Viewporty \\ 6. XNA 4: Kolize, Dynamika, Herní logika \\ 7. Konzultace k semestrální práci \\ 8. XNA 5: Kostra, Hierarchie, Animace \\ 9. Konzultace k semestrální práci \\ 10. Konzultace k semestrální práci \\ 11. Prezentace beta-verze \\ 12. Odevzdání finální aplikace a dokumentace, konzultace \\ 13. Finální prezentace, zápočet \\ 14. Rezerva \\ ====== Literatura ====== D. Eberly, 3D Game Engine Design. Morgan Kaufmann, 2000. ISBN: 1558605932. \\