====== Seminář počítačové grafiky ====== Seminář počítačové grafiky seznámí studenty s vybranými výzkumnými tématy počítačové grafiky jako jsou efektivní zobrazovací metody, modelování povrchů a jejich optických vlastností, simulace fyzikálních jevů, geometrické modelování a animace. Seminář se bude věnovat i grafickým technikám využívaným v příbuzných oborech jako je zpracování obrazu, počítačové vidění a interakce člověka s počítačem. Cílem předmětu je jednak přiblížit vybraná témata studentům a zároveň pomocí rozboru kvalitních výzkumných prací rozvíjet schopnost vědecké práce v oboru. ===== Pravidla absolvování předmětu ===== Předpokladem absolvování předmětu je zpracování **tří** vybraných článků dle níže uvedených kritérií a aktivní účast na semináři. **Dva** články s velkým dopadem na komunitu počítačové grafiky bude student prezentovat na semináři a písemně rozebere důvody popularity článku (detaily jsou uvedeny níže). Pro **jeden** článek student zpracuje recenzi ve formě obvyklé pro grafické konference a časopisy. Vyučující provede předvýběr úspěšných a vlivných článků a ve spolupráci se studenty provede výběr dvou článků, které budou studenti podrobně zpracovávat. Pro takto vybrané dva články student připraví: * Prezentaci článku (možno i s využitím existujících slajdů od autorů článku) * Písemný rozbor (1-2 stránky), který bude obsahovat * sumarizaci přínosů článku * úvahu nad zdůvodněním popularity článku * význam článku a řešené problematiky v horizontu příštích deseti let * možné nápady na vylepšení a rozvoj problematiky řešené v článku Prezentace článků a následná diskuze bude probíhat v rámci schůzek grafické skupiny (CG lunch). Pro kvalitní diskuzi článků v rámci semináře je nutné, aby všichni studenti nastudovali i ty články, které nebudou aktivně prezentovat! Pro třetí článek zpracuje student recenzi dle formulářů dodaných vyučujícím. Diskuze recenzí proběhnou mimo CG lunch. ===== Výběr článků ===== Jako jedno z možných vodítek pro výběr článků, které budeme v rámci semináře probírat, jsem vytvořil soubory, které obsahují nejvlivnější články (měřeno počtem citací) z časopisů ACM Transactions on Graphics, Computer Graphics Forum, IEEE Transactions on Visualizations and Computer Graphics. Tyto časopisy zahrnují nejen články přímo zaslané k publikaci do časopisů, ale i články které byly publikovány na nejvýznamnějších konferencích v oboru jako je SIGGRAPH, Eurographics, IEEE Viz, či EGSR (od roku 2008). Soubor obsahuje 500 nejcitovanějších publikací z let 2005-2016 (z celkového počtu 8494) a zúžený výběr na publikace z let 2012-2016 (z celkového počtu 2995). Zajímavé je sledovat i trend vývoje citací dané publikace. Pro zmapování aktuálního dění v počítačové grafice se podívejte na přehled článků z konferencí SIGGRAPH a EUROGRAPHICS na stránce Ke-Sen Huanga: https://kesen.realtimerendering.com/. Je tam chronologický přehled grafických článků včetně odkazů na pdf, videa a prezentace. **Důležité**: Uvedené soubory jsou vodítkem zajímavých a citovaných prací v oboru k datu jejich vytvoření. Při výběru článků, které budete prezentovat můžete zohlednit i různá subjektivní kritéria. Pokud vy nebo školitel víte o relevantním článku z oblasti příbuzné počítačové grafice, je možné domluvit se na jeho prezentaci/rozboru i v případě, že nevyšel na grafické konferenci / časopise. {{:cs:study:wos-tog-cgf-tvcg-top500-2016.xlsx|TOG+CGF+TVCG TOP 500 (2005-2016, 2012-2016)}} ===== LS 2022 ===== ==== Program ==== The seminar takes place on Thursdays from 11:00 to 12:00 in Gastrolab (E-409). * 1.3. Deadline for paper preselection * 10.3. Meeting - paper selection (all) * 17.3. No seminar * 24.3. **Style-clip: Text-driven manipulation of stylegan imagery** (Adéla Šubrtová) * 31.3. No seminar * 7.4. **Robust motion in-betweening** (Viktor-Adam Koropecký) * 14.4. No seminar (EGSR deadline) * 21.4. No seminar * 28.4. No seminar (Eurographics) * 5.5. **Hierarchical Text-Conditional Image Generation with CLIP Latents** (Daniel Sýkora) * 12.5. TBD () * 19.5. No seminar (SIGGRAPH Asia deadline) * 26.5. TBD () * 2.6. TBD () * 9.6. TBD () * TBD paper review ( all ) ==== Studenti a články==== Adéla Šubrtová * O. Patashnik, Z. Wu, E. Shechtman, D. Cohen-Or, and D. Lischinski. Style-clip: Text-driven manipulation of stylegan imagery. In Proceedings of the IEEE/CVF International Conference on Computer Vision (ICCV), pages2085–2094, October 2021 https://arxiv.org/abs/2103.17249 * H. Ling, K. Kreis, D. Li, S. W. Kim, A. Torralba, and S. Fidler. EditGAN:High-precision semantic image editing. In A. Beygelzimer, Y. Dauphin,P. Liang, and J. W. Vaughan, editors, Advances in Neural Information Processing Systems, 2021 * C. Xiao, D. Yu, X. Han, Y. Zheng, and H. Fu. SketchHairSalon: Deepsketch-based hair image synthesis, 2021 Viktor-Adam Koropecký * F. G. Harvey, M. Yurick, D. Nowrouzezahrai, and C. Pal, “Robust motion in-betweening,” ACM Transactions on Graphics, vol. 39, no. 4. Association for Computing Machinery (ACM), Aug. 31, 2020. doi: 10.1145/3386569.3392480. * Y.-S. Luo, J. H. Soeseno, T. P.-C. Chen, and W.-C. Chen, “CARL,” ACM Transactions on Graphics, vol. 39, no. 4. Association for Computing Machinery (ACM), Aug. 31, 2020. doi: 10.1145/3386569.3392433. * D. Holden, O. Kanoun, M. Perepichka, and T. Popa, “Learned motion matching,” ACM Transactions on Graphics, vol. 39, no. 4. Association for Computing Machinery (ACM), Aug. 31, 2020. doi: 10.1145/3386569.3392440. Pavel Šuma * TBD * TBD * TBD Tomáš Jochman * TBD * TBD * TBD Nikolaos Efthymiadis * TBD * TBD * TBD ===== LS 2021 ===== ==== Studenti a články==== Martin Káčerik * Alexander Rath, Pascal Grittmann, Sebastian Herholz, Petr Vévoda, Philipp Slusallek, and Jaroslav Křivánek. 2020. Variance-aware path guiding. ACM Trans. Graph. 39, 4, Article 151 (July 2020), 12 pages. DOI:https://doi.org/10.1145/3386569.3392441 * Tizian Zeltner, Iliyan Georgiev, and Wenzel Jakob. 2020. Specular manifold sampling for rendering high-frequency caustics and glints. ACM Trans. Graph. 39, 4, Article 149 (July 2020), 15 pages. DOI:https://doi.org/10.1145/3386569.3392408 * TBD Petr Lorenc * Gatys, L. A., Ecker, A. S., & Bethge, M. (2015). A neural algorithm of artistic style. arXiv preprint arXiv:1508.06576. https://arxiv.org/abs/1508.06576 * Zhao, Nanxuan, Ying Cao, and Rynson WH Lau. [[http://nxzhao.com/projects/design_personality/#abstract|What characterizes personalities of graphic designs?.]] ACM Transactions on Graphics (TOG) 37.4 (2018): 1-15. * Odlozeno: Wexler, J., Pushkarna, M., Bolukbasi, T., Wattenberg, M., Viégas, F., & Wilson, J. (2019). The what-if tool: Interactive probing of machine learning models. IEEE transactions on visualization and computer graphics, 26(1), 56-65. * Jamriška, O., Sochorová, Š., Texler, O., Lukáč, M., Fišer, J., Lu, J., Shechtman, E., Sýkora, D. (2019). Stylizing video by example. ACM Transactions on Graphics (TOG), 38(4), 1-11. Uršula Žákovská * Sun, Q., Patney, A., Wei, L. Y., Shapira, O., Lu, J., Asente, P., ... & Kaufman, A. (2018). Towards virtual reality infinite walking: dynamic saccadic redirection. ACM Transactions on Graphics (TOG), 37(4), 1-13. https://research.nvidia.com/publication/2018-08_Towards-Virtual-Reality * Dong, Z. C., Fu, X. M., Yang, Z., & Liu, L. (2019). Redirected smooth mappings for multiuser real walking in virtual reality. ACM Transactions on Graphics (TOG), SIGGRAPH Asia, 38(5), 1-17. https://dl.acm.org/doi/10.1145/3345554 * Born, F., Sykownik, P., & Masuch, M. (2019, August). Co-located vs. remote gameplay: The role of physical co-presence in multiplayer room-scale vr. In 2019 IEEE Conference on Games (CoG) (pp. 1-8). IEEE. Jan Bayer * Niessner, Matthias; Zollhoefer, Michael; Izadi, Shahram; Stamminger. [[https://graphics.stanford.edu/~niessner/papers/2013/4hashing/niessner2013hashing.pdf|Real-time 3D Reconstruction at Scale using Voxel Hashing.]] ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS, 2013 * Lafarge, Florent; Alliez, Pierre. [[https://hal.inria.fr/hal-00822763/file/paper_hal.pdf|Surface Reconstruction through Point Set Structuring]]. COMPUTER GRAPHICS FORUM. 2013 * Nehab, D; Rusinkiewicz, S; Davis, J; Ramamoorthi, R. [[https://gfx.cs.princeton.edu/pubs/Nehab_2005_ECP/index.php|Efficiently combining positions and normals for precise 3D geometry]]. ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS. 2005 ===== LS 2020 ===== ==== Studenti ==== Michal Kucera * Background Matting: The World is Your Green Screen. S Sengupta, V Jayaram, B Curless, S Seitz, I Kemelmacher-Shlizerman arXiv preprint arXiv:2004.00626, 2020 * Transport-Based Neural Style Transfer for Smoke Simulations. Byungsoo Kim, Vinicius C. Azevedo, Markus Gross, Barbara Solenthaler. ACM Transaction on Graphics (SIGGRAPH ASIA 2019) * 3D Ken Burns Effect from a Single Image. Simon Niklaus, Long Mai, Jimei Yang, Feng Liu. TOG 2019 Sarka Sochorova * [[https://diglib.eg.org/handle/10.2312/sr20191216 | Spectral Primary Decomposition for Rendering with sRGB Reflectance]], Ian Mallett and Cem Yuksel, EGSR '19 Proceedings of the 30th Eurographics Symposium on Rendering, 2019 * Modeling Pigmented Materials for Realistic Image Synthesis, Chet S. Haase and Gary W. Meyer, ACM Transactions on Graphics, Vol. 11. No. 4, October 1992 * RealPigment: Paint Compositing by Example, Jingwan Lu, Stephen DiVerdi, Willa A. Chen, Connelly Barnes, Adam Finkelstein, Proceedings of the Workshop on Non-Photorealistic Animation and Rendering 2014 Jonas Serych * Caelles, S., Maninis, K. K., Pont-Tuset, J., Leal-Taixé, L., Cremers, D., & Van Gool, L. (2017). One-shot video object segmentation. In Proceedings of the IEEE conference on computer vision and pattern recognition (pp. 221-230). 397 citaci podle gscholar - http://openaccess.thecvf.com/content_cvpr_2017/papers/Caelles_One-Shot_Video_Object_CVPR_2017_paper.pdf * PRemVOS - Luiten, J., Voigtlaender, P., & Leibe, B. (2018, December). PReMVOS: Proposal-generation, refinement and merging for video object segmentation. In Asian Conference on Computer Vision (pp. 565-580). Springer, Cham. 62 citaci, vyherce DAVIS challenge 2018 - https://arxiv.org/pdf/1807.09190.pdf * Oh, S. W., Lee, J. Y., Xu, N., & Kim, S. J. (2019). Video object segmentation using space-time memory networks. In Proceedings of the IEEE International Conference on Computer Vision (pp. 9226-9235). 28 citaci, http://openaccess.thecvf.com/content_ICCV_2019/papers/Oh_Video_Object_Segmentation_Using_Space-Time_Memory_Networks_ICCV_2019_paper.pdf Filip Naiser * SOLO: Segmenting Objects by Locations https://arxiv.org/pdf/1912.04488 * Blue Noise through Optimal Transport http://www.geometry.caltech.edu/pubs/dGBOD12.pdf * SOLOv2: Dynamic, Faster and Strongers https://arxiv.org/abs/2003.10152 ==== Program ==== Pokud nebude uvedeno jinak prezentace a diskuze budou probíhat ve čtvrtky 11:00-12:00. Prezentace zacnou v polovine kvetna. Pokud to situace umozni budou v Gastrolabu (E-409), jinak online: [[https://meet.google.com/kvt-dxwg-qgj|SPG Meet]]. * 7.5. Termín pro výběr publikací * 14.5. Prezentace 1 (MK) * 21.5. Prezentace 1 (ŠS) * 28.5. Prezentace 1 (JŠ) * 4.6. Prezentace 1 (FN) * 11.6. Prezentace 2 (MK) * 18.6. Prezentace 2 (ŠS) * 25.6. Prezentace 2 (JŠ) * TBD Prezentace 2 (FN) * TBD Článek 3 - diskuze recenze (MK/ŠS/JŠ/FN) ===== LS 2019 ===== ==== Studenti ==== Otakar Jasek * Karras, Tero, Samuli Laine, and Timo Aila. "A style-based generator architecture for generative adversarial networks." (https://arxiv.org/abs/1812.04948) - {{:cs:study:spg:stylegan-rg.pdf|Prezentace}} * Su, Hang, et al. "Splatnet: Sparse lattice networks for point cloud processing." Proceedings of the IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition. 2018. (https://arxiv.org/abs/1802.08275) - {{:cs:study:spg:splatnet-rg.pdf|Prezentace}} * Angus, Matt, et al. "Unlimited Road-scene Synthetic Annotation (URSA) Dataset." 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). IEEE, 2018 (https://arxiv.org/abs/1807.06056) * Dosovitskiy, Alexey, et al. "CARLA: An open urban driving simulator." (https://arxiv.org/abs/1711.03938) David Futschik * Deep Learning tutorial I - Neuronove site v obrazove domene - {{:cs:study:spg:spg_1.pdf|Prezentace}} * Deep Learning tutorial II - Generativni modely a data - {{:cs:study:spg:spg_2.pdf|Prezentace}} * Deep Learning tutorial III - Aplikace a vysledky v pocitacove grafice ==== Program ==== Pokud nebude uvedeno jinak prezentace budou probíhat ve čtvrtky 11:00 v místnosti E-409 (Gastrolab) * 25.3. Termín pro výběr publikací * 25.4. Prezentace 1 (DF) - 10:00 * 16.5. Prezentace 1 (OJ) * 23.5. Prezentace 2 (DF) * 30.5. Prezentace 2 (OJ) * 27.6. Prezentace 3 (DF) * 27.6. Článek 3 - diskuze recenze (DF/OJ) ===== LS 2018 ===== ==== Studenti ==== Roman Janovsky * Jason Yosinski, Jeff Clune, Anh Nguyen, Thomas Fuchs, Hod Lipson - [[https://arxiv.org/abs/1506.06579|Understanding Neural Networks Through Deep Visualization]], ICML15, 375 citaci * Charles R. Qi, Hao Su, Kaichun Mo, Leonidas J. Guibas - [[https://arxiv.org/abs/1612.00593| PointNet: Deep Learning on Point Sets for 3D Classification and Segmentation]], CVPR17, 119 citaci * Peng-Shuai Wang, Yang Liu, Yu-Xiao Guo, Chun-Yu Sun, Xin Tong - [[https://arxiv.org/abs/1712.01537| O-CNN: octree-based convolutional neural networks for 3D shape analysis]], TOG17, 21 citaci Ondrej Texler * PatchMatch: A Randomized Correspondence Algorithm for Structural Image Editing, http://gfx.cs.princeton.edu/pubs/Barnes_2009_PAR/patchmatch.pdf * Shift-Map Image Editing, http://www.cs.huji.ac.il/~peleg/papers/iccv09-shiftmap.pdf * Dense image registration through MRFs and efficient linear programming, https://ac.els-cdn.com/S1361841508000297/1-s2.0-S1361841508000297-main.pdf?_tid=68051a6e-2b6f-401e-83f6-97bce8c0aeb8&acdnat=1525094376_bd0ad8e36186ccc05e9e5b043ef22f47. Teymur Azayev * Holden et al. Phase-functioned neural networks for character control. ACM TOG 2017. https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3073663 * Unpaired Image-to-Image Translation using Cycle-Consistent Adversarial Networks , https://arxiv.org/pdf/1703.10593.pdf * DeepMimic: Example-Guided Deep Reinforcement Learning of Physics-Based Character Skills. SIGGRAPH. https://arxiv.org/abs/1804.02717 * Realtime Multi Person pose estimation. CVPR. https://arxiv.org/pdf/1611.08050.pdf, https://github.com/ZheC/Realtime_Multi-Person_Pose_Estimation ==== Program ==== Pokud nebude uvedeno jinak prezentace budou probíhat ve čtvrtky 11:00 v místnosti E-409 (Gastrolab) * 25.4. Termín pro výběr publikací * 3.5. Prezentace 1 (RJ) * 10.5. Prezentace 1 (OT) * 17.5. Prezentace 1 (TA) * 24.5. Prezentace 2 (RJ) * 31.5. Prezentace 2 (OT) * 7.6. Prezentace 2 (TA) * 21.6. Článek 3 - diskuze recenze(RJ/OT/TA) ===== LS 2016 ===== ==== Studenti ==== Jakub Hendrich * Gu et al. [[http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2492054|Efficient BVH Construction via Approximate Agglomerative Clustering]] * Lehtinen et al. [[https://mediatech.aalto.fi/publications/graphics/GMLT/|Gradient-Domain Metropolis Light Transport]] * Peng and Cao. [[http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-8659.2012.03018.x/full|A GPU-based Approach for Massive Model Rendering with Frame-to-Frame Coherence ]] Vojtech Salansky * Sergey Levine, Vladlen Koltun. [[http://jmlr.org/proceedings/papers/v28/levine13.html|Guided Policy Search]]. Journal of Machine Learning Research 2013. * Jie Tan, Yuting Gu, C. Karen Liu and Greg Turk. Learning bicycle stunts. SIGGRAPH 2014. * TBD ==== Program ==== * 3.3. Úvodní schůzka, cíle předmětu, výběr publikací * 31.3. Prezentace 1 (JH) * 7.4. Prezentace 1 (VS) * 21.4. Prezentace 2 (JH) * 28.4. Prezentace 2 (VS) * 5.5. Článek 3 - diskuze recenze(JH/VS) ===== LS 2013 ===== ==== Studenti ==== Tomáš Barák * Nichols, Greg; Shopf, Jeremy; Wyman, Chris. Hierarchical Image-Space Radiosity for Interactive Global Illumination * Carsten Dachsbacher, Marc Stamminger, George Drettakis, and Frédo Durand. 2007. Implicit visibility and antiradiance for interactive global illumination. In ACM SIGGRAPH 2007 papers (SIGGRAPH '07). * Ng, R; Ramamoorthi, R; Hanrahan, P. All-frequency shadows using non-linear wavelet lighting approximation Jakub Fišer * Graphcut textures: Image and video synthesis using graph cut (2003) * Domain transform for edge-aware image and video processing (2011) * Diffusion curves: a vector representation for smooth-shaded images (2008) Vojtěch Bubník * Pauly, M; Keiser, R; Kobbelt, LP; Gross, M. Shape modeling with point-sampled geometry * Fakir S. Nooruddin and Greg Turk. Simplification and Repair of Polygonal Models Using Volumetric Techniques. TVCG 2003. ==== Program ==== * 28.2. Prezentace 1 (TB) * 7.3. Prezentace 1 (VB) * 14.3. Prezentace 1 (JF) * 18.4. Obsazeno - CESCG rehearsal * 25.4. Prezentace 2 (TB) * 16.5. Prezentace 2 (VB) * 23.5 Prezentace 2 (JF) * 11.4. Prezentace 3 + recenze(TB) * 18.4. Prezentace 3 + recenze(VB) * 25.4. Prezentace 3 + recenze(JF)