Kurz multimedálních aplikací
Anotace
Předmět je navržen jako kurz aktuálně zvoleného programu používaného v praxi, v
současnosti program Maya. V rámci kurzu si studenti osvojí zásady práce s
aplikací a získají dovednosti, které uplatní při přípravě dat pro multimediální
aplikace.
all:study:courses:kma
Osnovy přednášek
Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.
Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.
Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.
Subdividion, modelování postupným dělením.
NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.
NURBS - pokročilejší operace.
Texturování, světlo.
Rendering.
Animace pomocí kanálů, principy.
Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.
Částicové systémy, mechanika.
Fluidní dynamika.
Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.
Osnovy cvičení
Uživatelské rozhraní, filosofie modelování, Zadání 1. úlohy.
Polygonální modelování, operace nad vrcholy, hranami a tělesy.
Polygonální modelování - další techniky. Kontrola 1. úlohy.
Subdividion, modelování postupným dělením.
NURBS, operace nad křivkami a plochami. Odevzdání 1. úlohy, zadání 2. úlohy - komplexní model.
NURBS - pokročilejší operace.
Texturování, světlo.
Rendering.
Animace pomocí kanálů, principy.
Inverzní kinematika. Kontrola 2. úlohy.
Částicové systémy, mechanika.
Fluidní dynamika.
Dynamika: šaty, vlasy. Kompletace a odevzdání 2. úlohy.
Literatura
Chris Maraffi: Maya Character Creation: Modeling and Animation Controls, New Riders Press; 1st edition, 2003.
Jason Osipa: Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right, Sybex Inc., 2003.