![]() | Vyučující | Ing. Roman Berka Ph.D. | <color white> __ </color> | Rozvrhy | A4M39MMA, X39MMA |
---|---|---|---|---|---|
Zakončení | Z + Zk | Web | X39MMA | ||
Kredity | 6 | Rozsah výuky | 2 + 2 | ||
Semestr | Z | Typ předmětu | S |
all:study:courses:mma
Předmět je zaměřen na výklad metod používaných v oblasti počítačové animace. Studenti získají přehled současných problémů v oblasti počítačové animace. Porozumí jak rastrové animaci (převážně zpracování video sekvencí), tak i vektorové animaci a principům a algoritmům pro modelování pohybu a řízení vektorově reprezentovaných animovaných objektů.
all:study:courses:mma
1. Seznámení s předmětem, datové formáty
2. Editace videa a základní techniky střihu
3. Technologie a standardy pro DVD
4. Stereoskopie
5. Zvuk
6. Syntéza a zpracování zvuku I
7. Syntéza a zpracování zvuku II
8. Vektorová animace, inverzní kinematika
9. Systémy pro zachytávání pohybu MOCAP
10. Dynamika, částicové systémy
11. Modelování šatů
12. Modelování a animace lidské tváře
13. Často užívané algoritmy pro počítačovou animaci
1. Seznámení s tématy projektů a jejich zadání
2. Konzultace k zadání projektu
3. Práce na projektu
4. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 1
5. Práce na projektu
6. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 2
7. Práce na projektu
8. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 3
9. Práce na projektu
10. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 4
11. Práce na projektu
12. Konzultace a kontrola průběhu práce č. 5
13. Odevzdání projektu
14. Zápočet
1. Blinn, J. Jim Blinn Corner Dirty Pixels. Morgan Kaufmann, 1998.
2. Taylor, J. DVD Demystified. McGraw-Hill Professional, 2000.
3. Watt, A., Watt, M. Advanced Animation and Rendering Techniques. Addison-Wesley Professional, 1992.
4. Lectures on Physics. http://www.feynmanlectures.info/
5. Weil, J. The Synthesis of Cloth Objects Proceedings of the Siggraph 1986, volume 20(4), pages 49-53
6. Reddy, M. Perceptually Modulated Level of Detail for Virtual
Environments, PhD thesis, University of Edinburgh, 1997.