EKO Gymnázium Poděbrady
Tato je pracovní stránka věnovaná možnostem společné výuky středoškolského oboru Multimediální tvorba na soukromém EKO Gymnáziu Poděbrady.
Vstupní podklady:
-
Zápis z jednání mezi ředitelem gymnázia (Z. Lukavec) a zástupci FEL (R. Berka, J. Žára), 4.2.11
-
-
Pracovní schůzky
PÁ, 18.2.11, 9:00-10:00 | Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409) |
PÁ, 4.3.11, 9:00-11:00 | Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409) |
PO, 21.3.11, 9:00-10:30 | Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409)
- schůzka s ředitelem gymnázia Lukavcem |
Úkoly
Předmět | Přípravný tým | Výsledné materiály |
Programování | Vítek | … |
Video | Berka, Bernas | tudy |
Foto | Páta | … |
Audio | Bernas, Rund, Sporka | … |
Grafika | Čmolík, Sloup | Shrnutí vybraných škol |
Výtvarka | Svobodová, Sýkora | … |
Sítě, web | Kubr, Vítek | … |
Poznámka:
Ředitel Lukavec zmínil následující SŠ s podobným zaměřením - SOŠ multimediální a propagační tvorby Praha 4 Chodov, VOŠ/SUŠ grafická Jihlava, SOŠ designu a tvorby Prostějov, SŠ reklamní tvorby Michael, SOŠ EDUCAnet Pardubice.
Otázky k diskusi
A. Otázky pro nás
Q: Budeme jezdit na výuku do Poděbrad?
A: Viz tabulka dole.
Q: Budeme učit studenty z Poděbrad ve vybraný den v učebnách FEL ČVUT v Praze?
A: Viz tabulka dole.
Q: Navrhneme kurzy pro SŠ učitele, kteří pak odučí studenty sami?
A: Viz tabulka dole.
Q: Jakou definovat náplň předmětů, která nebude „vykrádat“ naše vlastní VŠ předměty a přitom zaujme studenty z Poděbrad?
A: Problém není tak palčivý. Jednak neuškodí zopakovat si látku opět na VŠ, jednak mohou studenti v ušetřeném čase pořádně studovat další předměty.
Q: Počítačové sítě - skoro nikde se na SŠ neučí. Chceme je učit?
A: Něco by to chtělo v rámci výuky webu a mobilních aplikací!
Q:Chceme učit programování? Mnozí studenti z něj mají děs!
A: Programování ano, ale ne v klasické podobě, nýbrž na úrovni skriptování či minima potřebného pro tvorbu ve Flashi.
Další pedagogové/lidé z praxe zapojitelní do výuky/přípravy?
B. Otázky pro pana Lukavce
Q: Mohou VŠ pedagogové bez pedagogického minima učit SŠ studenty?
A: V zásadě ano, z hlediska školy není žádný problém, bohužel školní inspekce posuzuje paradoxně tyto pracovníky jako neaprobované.
Q: Které odborné předměty budou zkoušeny u maturity? Kdo to rozhodne?
A: Odborné předměty se týkají profilové části maturitní zkoušky, jejíž složení a rozsah určuje ředitel školy. Nejedná se tedy o zkoušku státní.
Q: Jak bude zajištěna bezpečnost (a s ní související právní otázky) nezletilých studentů při výuce v Praze?
A: Tuto otázku je nutné propracovat ve vazbě na školskou legislativu. Z mého pohledu jen základní informace: Výuka by začínala v Praze na místě a zde také skončila. Týkala by se až 3. a 4. ročníku, tj. ve většině dnes již zletilých žáků. Za bezpečnost žáků v průběhu výuky zodpovídá učitel. Věřím, že za dva roky se podaří vybavit školu tak, abychom pro výuku využívali jen specializovaná pracoviště, která v Poděbradech nebudou. Více asi osobně.
Q: Zajistíte finanční prostředky na přípravu předmětů? V jaké výši? Potřebujeme jasnou představu o financování týmu pedagogů z FEL, kteří budou připravovat výuku. (
Poznámka Adama Sporky: existují různé možnosti - Operační program Vzdělání pro konkurenceschopnost. Výzva Středočeského kraje. Apod.)
A: Ve středu tento týden jsem podal na MŠMT ČR individuální projekt, který by měl řešit nejen financování pracovníků, ale i zařízení pro multimediální tvorbu. Projekt je na 36 měsíců. Věřím, že bude úspěšný, protože je velmi inovativní (musím se pochválit alespoň sám

). Zatím bychom řešili spolupráci dohodou o provedení práce. Výše by záležela na vzájemné dohodě a samozřejmě na množství odvedené práce. Více osobně.
Q: Co je v tomto oboru již personálně zajištěno? Potřebujeme znát konkrétní odborné předměty a jejich osnovy, zabezpečené ze strany gymnázia - nejlépe se jmény pedagogů, s nimiž budeme diskutovat náplň dalších odborných předmětů. Je k dispozici podrobnější učební plán jako např. na
http://www.ekopodebrady.cz/ekogymnazium/pro-studenty-rodice/ucebni-plan-2009/2010/ucebni-plan-2010-2011.html?
A: Vygenerování odborných předmětů je úkol naší pracovní skupiny. Sám přednesu určitý návrh ve vazbě na předložený projekt. Musí jednoznačně vycházet z rámcového vzdělávacího programu pro studijní obor Multimediální tvorba. Zde je i uvedeno učivo v minimálním rozsahu, které musí být probíráno. Učivo jednotlivých vygenerovaných odborných předmětů je právě náplní spolupráce s jednotlivými Vašimi spolupracovníky. Výtvarnou složku oboru mám již hotovou a personálně ošetřenou.
Q: Zůstane název obecný (Multimediální tvorba) nebo dojde k zúžení/zpřesnění? Doporučujeme zpřesnit. Současně upozorňujeme na problém uměleckého zaměření, které není hlavním tématem na ČVUT.
A: Název vzdělávacího (studijního) oboru musí být zachován, neboť jej má škola zaregistrovaný (akreditovaný) na MŠMT. U středních škol nelze blíže obor specifikovat. Vnitřně bude členěn na „technicko-technologický“ a na „výtvarný“. Prvně jmenované zaměření je předmětem naší spolupráce.
Q: Jak a kde realizovat (týdenní) odborné praxe?
A: Obecně dáváme žákům volnost při výběru firem. Jen v případě, že si žádnou firmu neseženou, máme v záloze námi vybrané organizace.
Q: Bude využit pojem EKO i v tomto programu? Pokud ano, jak?
A: I do tohoto oboru bude nutné vnést komponentu udržitelného rozvoje. Více na místě. Do budoucna chci změnit název školy na EKO Gymnázium a Střední odborná škola multimediálních studií.
Q: Kdo je styčnou osobou z gymnázia pro tento obor z odborného/pedagogického hlediska? Byli bychom rádi, kdyby se tento pedagog zúčastnil schůzky 21.3.11.
A: Zatím jsem to já …
NEWS:
K talentovým zkouškám se v roce 2011 dostavilo 28 zájemců a 24 z nich bylo předběžně přijato ke studiu v oboru Multimediální tvorba od šk. roku 2011/2012.
Odborná výuka se bude odehrávat ve 3. a 4. ročníku. Bude tedy zahájena na podzim 2013.
Abecední seznam potenciálních pedagogů ze strany FEL:
Rozsah spolupráce s gymnáziem byl pracovně definován stupnicí (s předpokladem, že kdo zvládá nižší číslo na stupnici, zvládne i vyšší) :
1 = jezdí učit na gymnázium v Poděbradech
2 = učí studenty z Poděbrad na FEL v Praze
3 = odborně vede a připravuje středoškolské pedagogy z Poděbrad v Praze
jméno | FEL mail | odbornost | rozsah |
Roman Berka | berka | DVD, multimédia, VR | 2 |
Martin Bernas | bernas | audiovizuální technika | občas 1 |
Ladislav Čmolík | cmolikl | multimedia, grafika | 2 |
Jan Kubr | kubr | počítačové sítě | občas 1 |
Petr Páta | pata | obrazová technika | 1 |
František Rund | xrund | zvuk, studiová technika | 2 |
Jaroslav Sloup | sloup | grafika | 2 |
David Sedláček | sedlad1 | grafika, VR, 3D modelování | občas 1 |
Adam J. Sporka | sporkaa | zvuk, ??? | ??? |
Lucie Svobodová | lucie@auropla.net | kresba, grafika | občas 2 |
Ondřej Sýkora | o.syka@yahoo.com | kresba, grafika | 1 |
Stanislav Vítek | viteks | stereovideo, obrazová technika | občas 1 |
Jiří Žára | zara | grafika, VR | 3 |
… | … | … | … |