Překlady této stránky:
 

EKO Gymnázium Poděbrady

Tato je pracovní stránka věnovaná možnostem společné výuky středoškolského oboru Multimediální tvorba na soukromém EKO Gymnáziu Poděbrady.

Vstupní podklady:

  1. RVP (Rámcový vzdělávací program) Multimediální tvorba (z MŠMT).
  2. Zápis z jednání mezi ředitelem gymnázia (Z. Lukavec) a zástupci FEL (R. Berka, J. Žára), 4.2.11
  3. Zápis z jednání mezi ředitelem gymnázia a pedagogy z FEL, 21.3.11

Pracovní schůzky

PÁ, 18.2.11, 9:00-10:00 Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409)
PÁ, 4.3.11, 9:00-11:00 Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409)
PO, 21.3.11, 9:00-10:30 Karlovo nám., konzultační místnost GASTROLAB (KN:E-409)
- schůzka s ředitelem gymnázia Lukavcem

Úkoly

  • Zmapovat osnovy existujících SŠ předmětů z vybraných odborností, vytvořit hrubý nástin obsahu „našich“ předmětů a nahrát jej do tabulky níže.
    Zodpovídá: šéf přípravného týmu (v tabulce níže je uveden tučně)
Předmět Přípravný tým Výsledné materiály
Programování Vítek
Video Berka, Bernas tudy
Foto Páta
Audio Bernas, Rund, Sporka
Grafika Čmolík, Sloup Shrnutí vybraných škol
Výtvarka Svobodová, Sýkora
Sítě, web Kubr, Vítek

Poznámka:
Ředitel Lukavec zmínil následující SŠ s podobným zaměřením - SOŠ multimediální a propagační tvorby Praha 4 Chodov, VOŠ/SUŠ grafická Jihlava, SOŠ designu a tvorby Prostějov, SŠ reklamní tvorby Michael, SOŠ EDUCAnet Pardubice.

Otázky k diskusi

A. Otázky pro nás

  1. Q: Budeme jezdit na výuku do Poděbrad?
    A: Viz tabulka dole.
  2. Q: Budeme učit studenty z Poděbrad ve vybraný den v učebnách FEL ČVUT v Praze?
    A: Viz tabulka dole.
  3. Q: Navrhneme kurzy pro SŠ učitele, kteří pak odučí studenty sami?
    A: Viz tabulka dole.
  4. Q: Jakou definovat náplň předmětů, která nebude „vykrádat“ naše vlastní VŠ předměty a přitom zaujme studenty z Poděbrad?
    A: Problém není tak palčivý. Jednak neuškodí zopakovat si látku opět na VŠ, jednak mohou studenti v ušetřeném čase pořádně studovat další předměty.
  5. Q: Počítačové sítě - skoro nikde se na SŠ neučí. Chceme je učit?
    A: Něco by to chtělo v rámci výuky webu a mobilních aplikací!
  6. Q:Chceme učit programování? Mnozí studenti z něj mají děs!
    A: Programování ano, ale ne v klasické podobě, nýbrž na úrovni skriptování či minima potřebného pro tvorbu ve Flashi.
  7. Další pedagogové/lidé z praxe zapojitelní do výuky/přípravy?

B. Otázky pro pana Lukavce

  1. Q: Mohou VŠ pedagogové bez pedagogického minima učit SŠ studenty?
    A: V zásadě ano, z hlediska školy není žádný problém, bohužel školní inspekce posuzuje paradoxně tyto pracovníky jako neaprobované.
  2. Q: Které odborné předměty budou zkoušeny u maturity? Kdo to rozhodne?
    A: Odborné předměty se týkají profilové části maturitní zkoušky, jejíž složení a rozsah určuje ředitel školy. Nejedná se tedy o zkoušku státní.
  3. Q: Jak bude zajištěna bezpečnost (a s ní související právní otázky) nezletilých studentů při výuce v Praze?
    A: Tuto otázku je nutné propracovat ve vazbě na školskou legislativu. Z mého pohledu jen základní informace: Výuka by začínala v Praze na místě a zde také skončila. Týkala by se až 3. a 4. ročníku, tj. ve většině dnes již zletilých žáků. Za bezpečnost žáků v průběhu výuky zodpovídá učitel. Věřím, že za dva roky se podaří vybavit školu tak, abychom pro výuku využívali jen specializovaná pracoviště, která v Poděbradech nebudou. Více asi osobně.
  4. Q: Zajistíte finanční prostředky na přípravu předmětů? V jaké výši? Potřebujeme jasnou představu o financování týmu pedagogů z FEL, kteří budou připravovat výuku. (Poznámka Adama Sporky: existují různé možnosti - Operační program Vzdělání pro konkurenceschopnost. Výzva Středočeského kraje. Apod.)
    A: Ve středu tento týden jsem podal na MŠMT ČR individuální projekt, který by měl řešit nejen financování pracovníků, ale i zařízení pro multimediální tvorbu. Projekt je na 36 měsíců. Věřím, že bude úspěšný, protože je velmi inovativní (musím se pochválit alespoň sám :-) ). Zatím bychom řešili spolupráci dohodou o provedení práce. Výše by záležela na vzájemné dohodě a samozřejmě na množství odvedené práce. Více osobně.
  5. Q: Co je v tomto oboru již personálně zajištěno? Potřebujeme znát konkrétní odborné předměty a jejich osnovy, zabezpečené ze strany gymnázia - nejlépe se jmény pedagogů, s nimiž budeme diskutovat náplň dalších odborných předmětů. Je k dispozici podrobnější učební plán jako např. na http://www.ekopodebrady.cz/ekogymnazium/pro-studenty-rodice/ucebni-plan-2009/2010/ucebni-plan-2010-2011.html?
    A: Vygenerování odborných předmětů je úkol naší pracovní skupiny. Sám přednesu určitý návrh ve vazbě na předložený projekt. Musí jednoznačně vycházet z rámcového vzdělávacího programu pro studijní obor Multimediální tvorba. Zde je i uvedeno učivo v minimálním rozsahu, které musí být probíráno. Učivo jednotlivých vygenerovaných odborných předmětů je právě náplní spolupráce s jednotlivými Vašimi spolupracovníky. Výtvarnou složku oboru mám již hotovou a personálně ošetřenou.
  6. Q: Zůstane název obecný (Multimediální tvorba) nebo dojde k zúžení/zpřesnění? Doporučujeme zpřesnit. Současně upozorňujeme na problém uměleckého zaměření, které není hlavním tématem na ČVUT.
    A: Název vzdělávacího (studijního) oboru musí být zachován, neboť jej má škola zaregistrovaný (akreditovaný) na MŠMT. U středních škol nelze blíže obor specifikovat. Vnitřně bude členěn na „technicko-technologický“ a na „výtvarný“. Prvně jmenované zaměření je předmětem naší spolupráce.
  7. Q: Jak a kde realizovat (týdenní) odborné praxe?
    A: Obecně dáváme žákům volnost při výběru firem. Jen v případě, že si žádnou firmu neseženou, máme v záloze námi vybrané organizace.
  8. Q: Bude využit pojem EKO i v tomto programu? Pokud ano, jak?
    A: I do tohoto oboru bude nutné vnést komponentu udržitelného rozvoje. Více na místě. Do budoucna chci změnit název školy na EKO Gymnázium a Střední odborná škola multimediálních studií.
  9. Q: Kdo je styčnou osobou z gymnázia pro tento obor z odborného/pedagogického hlediska? Byli bychom rádi, kdyby se tento pedagog zúčastnil schůzky 21.3.11.
    A: Zatím jsem to já …

NEWS:

  • K talentovým zkouškám se v roce 2011 dostavilo 28 zájemců a 24 z nich bylo předběžně přijato ke studiu v oboru Multimediální tvorba od šk. roku 2011/2012.
  • Odborná výuka se bude odehrávat ve 3. a 4. ročníku. Bude tedy zahájena na podzim 2013.

Abecední seznam potenciálních pedagogů ze strany FEL:

Rozsah spolupráce s gymnáziem byl pracovně definován stupnicí (s předpokladem, že kdo zvládá nižší číslo na stupnici, zvládne i vyšší) :

  • 1 = jezdí učit na gymnázium v Poděbradech
  • 2 = učí studenty z Poděbrad na FEL v Praze
  • 3 = odborně vede a připravuje středoškolské pedagogy z Poděbrad v Praze
jméno FEL mail odbornost rozsah
Roman Berka berka DVD, multimédia, VR 2
Martin Bernas bernas audiovizuální technika občas 1
Ladislav Čmolík cmolikl multimedia, grafika 2
Jan Kubr kubr počítačové sítě občas 1
Petr Páta pata obrazová technika 1
František Rund xrund zvuk, studiová technika 2
Jaroslav Sloup sloup grafika 2
David Sedláček sedlad1 grafika, VR, 3D modelování občas 1
Adam J. Sporka sporkaa zvuk, ??? ???
Lucie Svobodová lucie@auropla.net kresba, grafika občas 2
Ondřej Sýkora o.syka@yahoo.com kresba, grafika 1
Stanislav Vítek viteks stereovideo, obrazová technika občas 1
Jiří Žára zara grafika, VR 3
 
cs/study/ekogymnaziumpodebrady.txt · Poslední úprava: 2011/05/10 10:30 autor: 127.0.0.1
CC Attribution-Share Alike 4.0 International