Seminář počítačové grafiky
Seminář počítačové grafiky seznámí studenty s vybranými výzkumnými tématy počítačové grafiky jako jsou efektivní zobrazovací metody, modelování povrchů a jejich optických vlastností, simulace fyzikálních jevů, geometrické modelování a animace. Seminář se bude věnovat i grafickým technikám využívaným v příbuzných oborech jako je zpracování obrazu, počítačové vidění a interakce člověka s počítačem. Cílem předmětu je jednak přiblížit vybraná témata studentům a zároveň pomocí rozboru kvalitních výzkumných prací rozvíjet schopnost vědecké práce v oboru.
Pravidla absolvování předmětu
Předpokladem absolvování předmětu je zpracování tří vybraných článků dle níže uvedených kritérií a aktivní účast na semináři. Dva články s velkým dopadem na komunitu počítačové grafiky bude student prezentovat na semináři a písemně rozebere důvody popularity článku (detaily jsou uvedeny níže). Pro jeden článek student zpracuje recenzi ve formě obvyklé pro grafické konference a časopisy.
Vyučující provede předvýběr úspěšných a vlivných článků a ve spolupráci se studenty provede výběr dvou článků, které budou studenti podrobně zpracovávat. Pro takto vybrané dva články student připraví:
Prezentaci článku (možno i s využitím existujících slajdů od autorů článku)
Písemný rozbor (1-2 stránky), který bude obsahovat
sumarizaci přínosů článku
úvahu nad zdůvodněním popularity článku
význam článku a řešené problematiky v horizontu příštích deseti let
možné nápady na vylepšení a rozvoj problematiky řešené v článku
Prezentace článků a následná diskuze bude probíhat v rámci schůzek grafické skupiny (CG lunch). Pro kvalitní diskuzi článků v rámci semináře je nutné, aby všichni studenti nastudovali i ty články, které nebudou aktivně prezentovat!
Pro třetí článek zpracuje student recenzi dle formulářů dodaných vyučujícím. Diskuze recenzí proběhnou mimo CG lunch.
Výběr článků
Jako jedno z možných vodítek pro výběr článků, které budeme v rámci semináře probírat, jsem vytvořil soubory, které obsahují nejvlivnější články (měřeno počtem citací) z časopisů ACM Transactions on Graphics, Computer Graphics Forum, IEEE Transactions on Visualizations and Computer Graphics. Tyto časopisy zahrnují nejen články přímo zaslané k publikaci do časopisů, ale i články které byly publikovány na nejvýznamnějších konferencích v oboru jako je SIGGRAPH, Eurographics, IEEE Viz, či EGSR (od roku 2008).
Soubor obsahuje 500 nejcitovanějších publikací z let 2005-2016 (z celkového počtu 8494) a zúžený výběr na publikace z let 2012-2016 (z celkového počtu 2995). Zajímavé je sledovat i trend vývoje citací dané publikace.
Pro zmapování aktuálního dění v počítačové grafice se podívejte na přehled článků z konferencí SIGGRAPH a EUROGRAPHICS na stránce Ke-Sen Huanga: https://kesen.realtimerendering.com/. Je tam chronologický přehled grafických článků včetně odkazů na pdf, videa a prezentace.
Důležité: Uvedené soubory jsou vodítkem zajímavých a citovaných prací v oboru k datu jejich vytvoření. Při výběru článků, které budete prezentovat můžete zohlednit i různá subjektivní kritéria. Pokud vy nebo školitel víte o relevantním článku z oblasti příbuzné počítačové grafice, je možné domluvit se na jeho prezentaci/rozboru i v případě, že nevyšel na grafické konferenci / časopise.
TOG+CGF+TVCG TOP 500 (2005-2016, 2012-2016)
LS 2022
Program
The seminar takes place on Thursdays from 11:00 to 12:00 in Gastrolab (E-409).
1.3. Deadline for paper preselection
10.3. Meeting - paper selection (all)
17.3. No seminar
24.3. Style-clip: Text-driven manipulation of stylegan imagery (Adéla Šubrtová)
31.3. No seminar
7.4. Robust motion in-betweening (Viktor-Adam Koropecký)
14.4. No seminar (EGSR deadline)
21.4. No seminar
28.4. No seminar (Eurographics)
5.5. Hierarchical Text-Conditional Image Generation with CLIP Latents (Daniel Sýkora)
12.5. TBD ()
19.5. No seminar (SIGGRAPH Asia deadline)
26.5. TBD ()
2.6. TBD ()
9.6. TBD ()
TBD paper review ( all )
Studenti a články
Adéla Šubrtová
O. Patashnik, Z. Wu, E. Shechtman, D. Cohen-Or, and D. Lischinski. Style-clip: Text-driven manipulation of stylegan imagery. In Proceedings of the IEEE/CVF International Conference on Computer Vision (ICCV), pages2085–2094, October 2021
https://arxiv.org/abs/2103.17249
H. Ling, K. Kreis, D. Li, S. W. Kim, A. Torralba, and S. Fidler. EditGAN:High-precision semantic image editing. In A. Beygelzimer, Y. Dauphin,P. Liang, and J. W. Vaughan, editors, Advances in Neural Information Processing Systems, 2021
C. Xiao, D. Yu, X. Han, Y. Zheng, and H. Fu. SketchHairSalon: Deepsketch-based hair image synthesis, 2021
Viktor-Adam Koropecký
F. G. Harvey, M. Yurick, D. Nowrouzezahrai, and C. Pal, “Robust motion in-betweening,” ACM Transactions on Graphics, vol. 39, no. 4. Association for Computing Machinery (ACM), Aug. 31, 2020. doi: 10.1145/3386569.3392480.
Y.-S. Luo, J. H. Soeseno, T. P.-C. Chen, and W.-C. Chen, “CARL,” ACM Transactions on Graphics, vol. 39, no. 4. Association for Computing Machinery (ACM), Aug. 31, 2020. doi: 10.1145/3386569.3392433.
D. Holden, O. Kanoun, M. Perepichka, and T. Popa, “Learned motion matching,” ACM Transactions on Graphics, vol. 39, no. 4. Association for Computing Machinery (ACM), Aug. 31, 2020. doi: 10.1145/3386569.3392440.
Pavel Šuma
Tomáš Jochman
Nikolaos Efthymiadis
LS 2021
Studenti a články
Martin Káčerik
Alexander Rath, Pascal Grittmann, Sebastian Herholz, Petr Vévoda, Philipp Slusallek, and Jaroslav Křivánek. 2020. Variance-aware path guiding. ACM Trans. Graph. 39, 4, Article 151 (July 2020), 12 pages. DOI:
https://doi.org/10.1145/3386569.3392441
Tizian Zeltner, Iliyan Georgiev, and Wenzel Jakob. 2020. Specular manifold sampling for rendering high-frequency caustics and glints. ACM Trans. Graph. 39, 4, Article 149 (July 2020), 15 pages. DOI:
https://doi.org/10.1145/3386569.3392408
TBD
Petr Lorenc
-
-
Odlozeno: Wexler, J., Pushkarna, M., Bolukbasi, T., Wattenberg, M., Viégas, F., & Wilson, J. (2019). The what-if tool: Interactive probing of machine learning models. IEEE transactions on visualization and computer graphics, 26(1), 56-65.
Jamriška, O., Sochorová, Š., Texler, O., Lukáč, M., Fišer, J., Lu, J., Shechtman, E., Sýkora, D. (2019). Stylizing video by example. ACM Transactions on Graphics (TOG), 38(4), 1-11.
Uršula Žákovská
Sun, Q., Patney, A., Wei, L. Y., Shapira, O., Lu, J., Asente, P., … & Kaufman, A. (2018). Towards virtual reality infinite walking: dynamic saccadic redirection. ACM Transactions on Graphics (TOG), 37(4), 1-13.
https://research.nvidia.com/publication/2018-08_Towards-Virtual-Reality
Dong, Z. C., Fu, X. M., Yang, Z., & Liu, L. (2019). Redirected smooth mappings for multiuser real walking in virtual reality. ACM Transactions on Graphics (TOG), SIGGRAPH Asia, 38(5), 1-17.
https://dl.acm.org/doi/10.1145/3345554
Born, F., Sykownik, P., & Masuch, M. (2019, August). Co-located vs. remote gameplay: The role of physical co-presence in multiplayer room-scale vr. In 2019 IEEE Conference on Games (CoG) (pp. 1-8). IEEE.
Jan Bayer
LS 2020
Studenti
Michal Kucera
Background Matting: The World is Your Green Screen. S Sengupta, V Jayaram, B Curless, S Seitz, I Kemelmacher-Shlizerman arXiv preprint arXiv:2004.00626, 2020
Transport-Based Neural Style Transfer for Smoke Simulations. Byungsoo Kim, Vinicius C. Azevedo, Markus Gross, Barbara Solenthaler. ACM Transaction on Graphics (SIGGRAPH ASIA 2019)
3D Ken Burns Effect from a Single Image. Simon Niklaus, Long Mai, Jimei Yang, Feng Liu. TOG 2019
Sarka Sochorova
-
Modeling Pigmented Materials for Realistic Image Synthesis, Chet S. Haase and Gary W. Meyer, ACM Transactions on Graphics, Vol. 11. No. 4, October 1992
RealPigment: Paint Compositing by Example, Jingwan Lu, Stephen DiVerdi, Willa A. Chen, Connelly Barnes, Adam Finkelstein, Proceedings of the Workshop on Non-Photorealistic Animation and Rendering 2014
Jonas Serych
Caelles, S., Maninis, K. K., Pont-Tuset, J., Leal-Taixé, L., Cremers, D., & Van Gool, L. (2017). One-shot video object segmentation. In Proceedings of the IEEE conference on computer vision and pattern recognition (pp. 221-230). 397 citaci podle gscholar -
http://openaccess.thecvf.com/content_cvpr_2017/papers/Caelles_One-Shot_Video_Object_CVPR_2017_paper.pdf
PRemVOS - Luiten, J., Voigtlaender, P., & Leibe, B. (2018, December). PReMVOS: Proposal-generation, refinement and merging for video object segmentation. In Asian Conference on Computer Vision (pp. 565-580). Springer, Cham. 62 citaci, vyherce DAVIS challenge 2018 -
https://arxiv.org/pdf/1807.09190.pdf
-
Filip Naiser
Program
Pokud nebude uvedeno jinak prezentace a diskuze budou probíhat ve čtvrtky 11:00-12:00.
Prezentace zacnou v polovine kvetna. Pokud to situace umozni budou v Gastrolabu (E-409), jinak online: SPG Meet.
LS 2019
Studenti
Otakar Jasek
-
Su, Hang, et al. „Splatnet: Sparse lattice networks for point cloud processing.“ Proceedings of the IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition. 2018. (
https://arxiv.org/abs/1802.08275) -
Prezentace
Angus, Matt, et al. „Unlimited Road-scene Synthetic Annotation (URSA) Dataset.“ 2018 21st International Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC). IEEE, 2018 (
https://arxiv.org/abs/1807.06056)
-
David Futschik
Program
Pokud nebude uvedeno jinak prezentace budou probíhat ve čtvrtky 11:00 v místnosti E-409 (Gastrolab)
25.3. Termín pro výběr publikací
25.4. Prezentace 1 (DF) - 10:00
16.5. Prezentace 1 (OJ)
23.5. Prezentace 2 (DF)
30.5. Prezentace 2 (OJ)
27.6. Prezentace 3 (DF)
27.6. Článek 3 - diskuze recenze (DF/OJ)
LS 2018
Studenti
Roman Janovsky
Ondrej Texler
Teymur Azayev
Program
Pokud nebude uvedeno jinak prezentace budou probíhat ve čtvrtky 11:00 v místnosti E-409 (Gastrolab)
LS 2016
Studenti
Jakub Hendrich
Vojtech Salansky
Program
3.3. Úvodní schůzka, cíle předmětu, výběr publikací
31.3. Prezentace 1 (JH)
7.4. Prezentace 1 (VS)
21.4. Prezentace 2 (JH)
28.4. Prezentace 2 (VS)
5.5. Článek 3 - diskuze recenze(JH/VS)
LS 2013
Studenti
Tomáš Barák
Nichols, Greg; Shopf, Jeremy; Wyman, Chris. Hierarchical Image-Space Radiosity for Interactive Global Illumination
Carsten Dachsbacher, Marc Stamminger, George Drettakis, and Frédo Durand. 2007. Implicit visibility and antiradiance for interactive global illumination. In ACM SIGGRAPH 2007 papers (SIGGRAPH '07).
Ng, R; Ramamoorthi, R; Hanrahan, P. All-frequency shadows using non-linear wavelet lighting approximation
Jakub Fišer
Graphcut textures: Image and video synthesis using graph cut (2003)
Domain transform for edge-aware image and video processing (2011)
Diffusion curves: a vector representation for smooth-shaded images (2008)
Vojtěch Bubník
Pauly, M; Keiser, R; Kobbelt, LP; Gross, M. Shape modeling with point-sampled geometry
Fakir S. Nooruddin and Greg Turk. Simplification and Repair of Polygonal Models Using Volumetric Techniques. TVCG 2003.
Program
28.2. Prezentace 1 (TB)
7.3. Prezentace 1 (VB)
14.3. Prezentace 1 (JF)
18.4. Obsazeno - CESCG rehearsal
25.4. Prezentace 2 (TB)
16.5. Prezentace 2 (VB)
23.5 Prezentace 2 (JF)
11.4. Prezentace 3 + recenze(TB)
18.4. Prezentace 3 + recenze(VB)
25.4. Prezentace 3 + recenze(JF)